Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό

Τί είναι ο σχολικός εκφοβισμός; Ο σχολικός εκφοβισμός, αποτελεί ένα πολυσυζητημένο θέμα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οποίο διερευνάται συστηματικά από την Κοινωνιολογία και συνδέεται με την μη ορθή κοινωνικοποίηση του μαθητή, με δύο κύριους πυλώνες το σχολικό και το οικογενειακό περιβάλλον. Αφορά σε μια κοινή προβληματική όλ...

Continue reading
  613 Hits

Πανεπιστήμια: Πώς θα γίνει η εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου

Εξεταστική χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2021-2022: Τι προβλέπεται για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που νοσούν

Με φυσική παρουσία των φοιτητών στα αμφιθέατρα θα πραγματοποιηθεί η εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου στα πανεπιστήμια. 

Παρά τις ενστάσεις των πρυτανικών αρχών και των καθηγητών, η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι όλοι οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να προσέλθουν κανονικά για τις εξετάσεις, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα σε όσους και όσες δεν κατάφεραν να εξεταστούν λόγω νόσησης από κορονοϊό, να εξεταστούν μετά το τέλος της εξεταστικής περιόδου ή σε άλλη ημερομηνία

Η απουσία τους λόγω νόσησης θα προκύπτει μέσω της καταγραφής τους στην πλατφόρμα edupass. Όλοι οι φοιτητές που προσέρχονται στο Α.Ε.Ι./Α.Ε.Α. για τη συμμετοχή τους σε γραπτές ή προφορικές εξετάσεις υποχρεούνται να υποβάλλουν δήλωση στην πλατφόρμα edupass(https://edupass.gov.gr), εάν δεν έχουν ήδη υποβάλει σχετική δήλωση κατά τη διάρκεια του χειμερινού εξαμήνου. Οι συγκεκριμένοι φοιτητές θα εξεταστούν στα μαθήματα στα οποία υποχρεωτικώς απουσίαζαν, σε άλλη ημερομηνία που θα οριστεί με επιμέλεια του διδάσκοντος.

 

Προϋποθέσεις συμμετοχής στην εξεταστική

Η συμμετοχή στις εξετάσεις πραγματοποιείται υποχρεωτικά κατόπιν επίδειξης ενός εκ των κάτωθι:

Continue reading
  1131 Hits

Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών

«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»

10 Ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο νομοσχέδιο
του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

1) Ποιες είναι οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών:

Ελευθερία – Αυτονομία σχολείου:
- Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο)

Περνάει πλέον η μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη
- Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης

Continue reading
  562 Hits

Μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση

Μόνιμοι διορισμοί στη γενική εκπαίδευση: Ανακοινώθηκαν οι τελικοί πίνακες

Μόνιμοι διορισμοί Ανακοινώθηκαν από τον ΑΣΕΠ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 1ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ

Σήμερα εκδόθηκαν  οι Τελικοί Αξιολογικοί Πίνακες Κατάταξης και Απορριπτέων  της Προκήρυξης 1ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 45/24-12-2019 και ΦΕΚ 1/24-1-2020 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψηφίων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70 και ΠΕ73, και Δευτεροβάθμιας, κλάδου ΠΕ79, Γενικής Εκπαίδευσης, κατά κλάδο και ειδικότητα, καθώς και ανά μουσική ειδίκευση, κατηγορίας Π.Ε.

Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης αποστέλλονται στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση και θα αναρτηθούν στο Πρόγραμμα   “ΔΙΑΥΓΕΙΑ” μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ.

Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 62/2004 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται μόνο με τον αριθμό μητρώου (Α.Μ.) υποψηφίου, ο οποίος αναγράφεται και στην εκτυπωμένη μορφή της ηλεκτρονικής τους αίτησης.

  703 Hits

Άρση μέτρων: Ανοίγουν φροντιστήρια, βιβλιοθήκες, πρακτικές ασκήσεις στα ΑΕΙ

Την άρση των περιοριστικών μέτρων σε φροντιστήρια, εργαστηριακές, κλινικές και πρακτικές ασκήσεις, ορκωμοσίες στα ΑΕΙ ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας - Δείτε αναλυτικά σε ποιους τομείς αίρονται τα μέτρα

Κατόπιν θετικής εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών για θέματα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανακοινώνονται τα εξής:

  • Έναρξη εργαστηριακών, κλινικών και πρακτικών ασκήσεων/μαθημάτωνόλων των ετών των προγραμμάτων σπουδών α’ και β’ κύκλου Τμημάτων/Σχολών των Α.Ε.Ι., των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) των Α.Ε.Ι. και των Κολεγίων με τα μέτρα προστασίας που ισχύουν μέχρι σήμερα για τις πρακτικές/εργαστηριακές/κλινικές ασκήσεις.
  • Διοργάνωση επιστημονικών εκδηλώσεων υβριδικού χαρακτήρα στα ΑΕΙ, δηλαδή μέσω δυνατότητας ταυτόχρονης διαδικτυακής μετάδοσης και περιορισμένης φυσικής παρουσίας στον Πανεπιστημιακό χώρο, καθώς και ημερίδων και συνεδρίων εντός των Α.Ε.Ι., σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Παραρτήματος 13 της ΚΥΑ Δ1α/Γ.Π.οικ. 36587 (ΦΕΚ Β’ 2476/10.06.21).
  • Διαζώσης εκπαιδευτική επαναλειτουργία των φροντιστηρίων, με τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας και επίδειξη στον υπεύθυνο του φροντιστηρίου σχολικής κάρτας/ηλεκτρονικής ή χειρόγραφης βεβαίωσης/δήλωσης αρνητικού αυτοδιαγνωστικού τεστ που έχει διενεργηθεί έως και 24 ώρες πριν το πρώτο μάθημα κάθε εβδομάδας ή άλλου τύπου διαγνωστικού ελέγχου (rapid-test ή PCR test) που έχει διενεργηθεί έως και 72 ώρες πριν το πρώτο μάθημα κάθε εβδομάδας.
  • Λειτουργία των πάσης φύσεως βιβλιοθηκών με τη λειτουργία των αναγνωστηρίωνεντός αυτών με υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους και τήρηση απόστασης ενάμισι μέτρου μεταξύ των χρηστών, καθώς και σύσταση για ενδελεχή καθαρισμό και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων μελέτης.
  • Εκδηλώσεις αποφοίτησης μαθητών και ορκωμοσίας φοιτητών: μετά την 27η Ιουνίου 2021, σε ανοιχτούς χώρους με πληρότητα έως 75%, με υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας (χειρουργικής) για όλους τους παρευρισκόμενους, μόνο με καθήμενους και όχι όρθιους επισκέπτες, με υποχρεωτική δημιουργία κενού χώρου/κενής θέσης ανά δύο καθήμενους με υποχρεωτική ταξιθεσία και ελάχιστη απόσταση μεταξύ των θέσεων 1,5 μέτρο, με χρήση μουσικής μόνο από μεγαφωνικές εγκαταστάσεις, χωρίς συνοδεία χορωδίας ή χορών, με απόσταση τουλάχιστον 3 μέτρων μεταξύ της σκηνής/ή της εξέδρας και της πρώτης σειράς θεατών, χωρίς υπηρεσίες εστίασης ή παροχής φαγητού ή ποτού. Η είσοδος των μαθητών/φοιτητών, εκπαιδευτικών, προσωπικού και επισκεπτών θα είναι εφικτή μόνο με επίδειξη είτε πιστοποιητικού εμβολιασμού (14 ημερών μετά τη δεύτερη δόση), είτε βεβαίωσης αρνητικού μοριακού τεστ 72 ωρών ή αντιγονικού τεστ (rapid-test) 24 ωρών, είτε δήλωσης αρνητικού self-test 24 ωρών είτε βεβαίωσης νόσησης (2 μήνες μετά τη νόσηση και έως 9 μήνες).

Επιπλέον:

  • Πριν από κάθε ομιλία, θα πραγματοποιείται από το προσωπικό καθαριότητας απολύμανση των επιφανειών του αναλογίου με αλκοολούχο διάλυμα με ελάχιστη συγκέντρωση αλκοόλης 70%.
     
  • Απαγορεύονται τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της τελετής. Εξαιρούνται ολιγόλεπτες παύσεις για τεχνικούς λόγους κατά τη διάρκεια των οποίων οι θεατές παραμένουν στις θέσεις τους
     
  • Οι θέσεις, τα καθίσματα και οι καρέκλες θα πρέπει να απολυμαίνονται πριν από κάθε χρήση. (Οι σχετικές οδηγίες είναι διαθέσιμες: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/05/covid19-apolimansi-14-05-20.pdf)
     
  • Θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμο αντισηπτικό αλκοολούχου διαλύματος 70% σε όλες τις εισόδους και εξόδους και σε εμφανή διάσπαρτα σημεία στον χώρο της εκδήλωσης.
     
  • Προτείνεται η μονοδρόμηση των διαδρόμων που διατρέχουν τον χώρο. Θα πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε όσους χώρους αναμένεται να υπάρχει σειρά αναμονής, για την τήρηση ελάχιστης απόστασης ασφαλείας.
     
  • Προτείνεται η περισχοίνιση όπου είναι εφικτό προκειμένου να διασφαλίζει την ομαλή ροή του κοινού.
     
  • Προτείνεται οι πύλες εισόδου να είναι ανοιχτές για χρονικό διάστημα που θα είναι ικανοποιητικό για την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την πρόσβαση (τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την τελετή).
     
  • Σε περίπτωση διεξαγωγής περισσότερων από μια εκδηλώσεων την ίδια ημέρα, προτείνεται επαρκές χρονικό διάστημα μεταξύ της λήξης μίας εκδήλωσης και της έναρξης της επόμενης (τουλάχιστον μια ώρα και ανάλογα με τον αριθμό των επισκεπτών και τις προδιαγραφές του χώρου), έτσι ώστε να μπορούν να αποχωρήσουν οι επισκέπτες της πρώτης και να εισέλθουν οι επισκέπτες της δεύτερης χωρίς να συμπέσουν και χωρίς να παρατηρείται συνωστισμός στους κοινόχρηστους χώρους. Έτσι θα υπάρχει και επαρκής χρόνος για απολύμανση μεταξύ των εκδηλώσεων.
     
  • Προτείνεται η σταδιακή είσοδος και έξοδος ανά σειρά, με τον υποχρεωτικό συντονισμό της ροής από το προσωπικό, και ιδανικά η σταδιακή άφιξη του κοινού ώστε να μην δημιουργούνται μεγάλες ουρές. Οι θύρες εισόδου και εξόδου των επισκεπτών στους χώρους των εκδηλώσεων θα πρέπει να είναι διαφορετικές, όπου αυτό είναι εφικτό.
     

Οι διοργανωτές των εκδηλώσεων θα πρέπει να μεριμνούν για την ασφαλή αναμονή σε ουρά του κοινού, τόσο κατά την είσοδο και έξοδο στον χώρο της εκδήλωσης όσο και σε άλλες πιθανές ροές (π.χ. από τον χώρο στάθμευσης).

  927 Hits

Το νέο σχολείο του αύριο

Η σχολική χρονιά που ξεκινά τον Σεπτέμβριο θα βρει το σχολείο με νέα εμπλουτισμένη φιλοσοφία. Από τον Σεπτέμβριο θα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη καλλιέργεια δεξιοτήτων των παιδιών (κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων κ.ά.)  επιπλέον της βασικής αποστολής για μετάδοση γνώσεων.

Στόχος είναι οι μαθητές να μαθαίνουν να είναι δημιουργικοί, να σκέφτονται κριτικά, να καλλιεργούν δεξιότητες για την αξιοποίηση και παραγωγή της νέας γνώσης και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21ου αιώνα», που υλοποιούνται φέτος πιλοτικά σε 218 σχολεία της χώρας, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το προσεχές σχολικό έτος θα ενταχθούν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων όλης της χώρας, εισάγοντας στα σχολεία θεματικές όπως η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η προστασία του περιβάλλοντος, η οδική ασφάλεια.  Η αλλαγή αυτή συντελείται με πολλούς τρόπους, όπως ενδεικτικά με την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με τα νέα προγράμματα σπουδών, με την εισαγωγή δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα από το Νηπιαγωγείο, με τις οριζόντιες επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Η καινοτόμος αυτή δράση βραβεύτηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού του Ευρωπαϊκού Δικτύου GENE για το έτος 2020-2021.

  498 Hits

Το Σάββατο 5 Ιουνίου είναι η Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος

«Επανασχεδιασμός, Αναδημιουργία, Αποκατάσταση»

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2021, θα πρέπει να αποτελέσει την απαρχή της διεθνούς δεκαετίας δράσης (2021-2030) για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων των Ηνωμένων Εθνών (UN), μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την αποκατάσταση και αναβίωση ποικίλων οικοσυστημάτων, από τις κορυφές των βουνών μέχρι τα βάθη της θάλασσας.

Οι βιολογικοί πόροι και η ποικιλία τους, τα αγαθά που εξασφαλίζουν και οι υπηρεσίες των φυσικών οικοσυστημάτων συνιστούν παράγοντες πρωταρχικής σημασίας για την επιβίωση του είδους μας και την ανάπτυξη των πολιτισμών μας.

Ο αέρας που αναπνέουμε, τα τρόφιμα που καταναλώνουμε, το νερό που πίνουμε και το κλίμα που κάνει τον πλανήτη μας βιώσιμο, όλα προϋποθέτουν υγιή οικοσυστήματα. Είναι η ώρα να κάνουμε πράσινες τις γειτονιές και τις πόλεις μας, να καθαρίσουμε τις θάλασσες, τα ποτάμια, τις λίμνες. Με γνώμονα την ευεξία μας και τη βιώσιμη ανάπτυξη αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες και ερχόμαστε σε αρμονία με τη φύση.

Η περιπέτεια αντιμετώπισης των παραγόντων που ευνοούν παγκόσμια τις κλιματικές αλλαγές άρχισε το 1997 με το πρωτόκολλο του Κιότο που άνοιξε το δρόμο για την προστασία του περιβάλλοντος. Η αφύπνιση των χωρών μετά από 24 χρόνια είναι άκρως επιβεβλημένη και πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα περιορισμού των «αερίων θερμοκηπίου».

Continue reading
  362 Hits

Πολυνομοσχέδιο για αξιολόγηση και επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Πολυνομοσχέδιο για αξιολόγηση, επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία σχολικών μονάδων και εκκλησιαστική εκπαίδευση

Θα παρουσιαστεί σε ένα από τα υπουργικά Συμβούλια που θα γίνουν τον Ιούνιο

Τι τελευταίες διορθώσεις κάνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στο πολυνομοσχέδιο που θα παρουσιάσει  σε ένα από τα   υπουργικά Συμβούλια  που θα γίνουν τον Ιούνιο (σ.σ. Τελικά δεν θα παρουσιαστεί στο υπουργικό Συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας), και θα περιλαμβάνει:

Α. Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Β. Κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών  Εκπαίδευσης.

Continue reading
  472 Hits

Πρότυπα/Πειραματικά: Πρόσκληση για τα Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια

Το υπουργείο Παιδείας καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται να δηλώσουν ενδιαφέρον για την πλήρωση των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

Συμπληρωματική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση των θέσεων των προέδρων και των εκπαιδευτικών μελών των Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων και των αναπληρωτών τους, απευθύνει το υπουργείο Παιδείας.

Η πρόσκληση καλεί:

α) τα ενδιαφερόμενα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ελληνικού Α.Ε.Ι. με γνωστικό αντικείμενο συναφές με τις επιστήμες της εκπαίδευσης για την πλήρωση της θέσης του/της Προέδρου του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ) και του/της Αναπληρωτή/τριας αυτού/ής, των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όπως αναφέρονται στον Πίνακα Α’ τους/τις ενδιαφερόμενους/ες:

β) εκπαιδευτικούς των Προτύπων (Π.Σ) ή Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ) αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων, οι οποίοι υπηρετούν με θητεία στο οικείο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ για την πλήρωση των δύο (2) θέσεων του/της Εκπαιδευτικού του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ) και του/της Αναπληρωτή/τριας αυτού/ής των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όπως αναφέρονται στον Πίνακα Α’

Continue reading
  457 Hits

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to http://www.interaccess.gr/

Αδειοδοτημένος Φορέας Γ.Γ.Δ.Β.Μ του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων

Αρ.Αδείας 2101371

Γ.Ε.ΜΗ. 036250416000

2023©Interaccess.All rights reserved.